Ungdomsarbeidet

Frik

Frik er ungdomsarbeidet i Frikirken. Vi møtes hver fredag og har det gøy sammen. Vi starter med et møte der noen deler tanker rundt tro. Så spiser vi pizza eller taco. Etter det henger vi eller finner på noe gøy sammen. Noen ganger arrangerer vi litt større arrangementer eller drar på turer. Vi oppdaterer med info på Frik sin Instagram og Facebook-side, så finn Frik råde, følg profilen og hold deg oppdatert! Dette er et bra miljø hvor du er hjertelig velkommen!

Konfirmasjonsarbeidet

I Råde frikirke har vi konfirmasjonsopplegg for 9. Klassinger. Vi møtes annenhver uke og snakker om livet og tro sammen. Vi pleier å starte med å spise, har undervisning, for så å avslutte med lek. Konfirmantarbeidet vårt passer for både for de som har vokst opp i kristne hjem og de som ikke har så mye forholdt til dette med tro.

Som en del av konfirmasjonsopplegget er konfirmantene en del av ungdomsarbeidet vårt FRIK. Det vil si at istedenfor et obligatorisk antall Gudstjenester, følger konfirmantene ungdomsarbeidet vårt. De er så klart hjertelig velkomne til å være med på Gudstjenester også og bli kjent med storfamilien!

I vårsemesteret reiser konfirmantene på en utenlandstur.
Her er alle velkomne, og vi syntes selv vi tilbyr en koselig konfirmanttid. Bare ta kontakt med Barne og ungdomspastor Astrid Lande (tlf: 47360410) dersom du har noen spørsmål.